woensdag 22 december 2010

shibori

Het is lang geleden dat ik de tijd en de rust had om lekker met stof en verven aan de slag te gaan. Een scheiding, veel stress en daarna een verhuizing hebben het voor een jaar of 4 stilgezet. Maar gelukkig begin ik de kriebels weer te krijgen, is er rust en ruimte om het te doen en is de zin in crea rommelen gelukkig weer helemaal terug

Om er weer een beetje in te komen ben ik begonnen met een lap in shibori techniek. Lap vouwen, om een stuk pvc buis heendraaien en met de kwast op de ribbels verdunde onyx aangebracht. Met de lap was ik zelf heel tevreden en deze wilde ik graag gebruiken om te laten krimpen. Dus wolvlies erachter en doorstikken maar. Omdat ik nog geen idee heb wat het effect zal zijn is het echt een lukraak gestikt geheel geworden. Na het stikken zal ie nogmaals in de verf gaan en daarna in de was machine.
 

Onderin zijn cirkels genaaid, de rest is schuin doorgestikt, met de tekening mee. Even afwachten wat het resultaat zal zijn na de krinp...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten