woensdag 3 augustus 2011

quilt

Op de hobbybeurs in zwolle kwam ik leuke sjablonen tegen met stof verf. Die kon ik niet laten liggen. De verf is bedoeld om met dikke kwasten te stempelen op de stof en daarna te fixeren met een strijkijzer. Voor de ondergrond heb ik een lap geverfd met procionverf
De kleine sjablonen zaten erbij, de grote trek je over op freezerpaper en strijk je op de stof om daarna te kunnen stempelen.
Hieronder is het eerste deel te zien, de grote bloem is klaar, voor de kleine bloemen is het kader al wel gemaakt.
Je stempelt eenvoudig de kleuren over elkaar heen tot je de tekening erin hebt die je voor ogen had.
Daarna de kleine bloemen erin gemaakt

Daarna kwam natuurlijk het machinaal doorquilten en de randafwerking. Hij hangt bij mijn ouders aan de muur, en past perfect bij hun net nieuwe inrichting.  De bloemen zelf heb ik doorgestikt met borduurgaren. de achtergrond idem maar dan wel in een neutrale kleur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten