zondag 13 maart 2011

zolder verbouwen

Sinds de oudste het huis uit is, is er ruimte voor een hobbykamer. Met heel veel plezier nam ik dus de zolder in beslag en pakte, eindelijk, alle hobbyspullen uit. dat ik wat veel spullen had wist ik al wel, maar als je dan alles uitpakt en neerzet kom je er pas achter hoeveel. Omdat ook mijn dochter inmiddels wilde naaien en een eigen naamachine had gekregen was de ruimte helemaal te klein.
Dus alles maar een keer groot aanpakken en helemaal verbouwen dan he....
Voor het zover was kon ik in ieder geval op mijn gemak eens bekijken wat de meest ideale manier zou zijn om zoveel mogelijk ruimte te creeeren. Het plan was om het muurtje er tussenuit te breken, de muur onder het schuine dak te verplaatsen en dan een werkbank te kunnen maken over de gehele breedte van het huis.

Dit was zoals het eruit zag:

Hoewel het heelijk is een plekje te hebben waar je alles kan laten liggen was dit wat veel van het goede, te veel op te weinig ruimte. wat ik vooral miste was Werkruimte. ruimte voor de machines en tevens nog ergens plek over houden om te kunnen knippen of patronen uit leggen.
Afijn, samen met mijn derde zoon zijn we eerst aan het slopen gegaan
En een nieuw achterwandje gemaakt

En daarna het bureaublad opbouwen. Aangezien ik niet zo´n goede timmervrouw ben was dat best een klus..


en dit is het eindresultaat. Op wat verfwerk na is t nu af


Het is nu een heerlijke plek geworden. Achter de kniptafel/stoffenkast is nog een knutselhoekje voor mijn dochter en een logeerbed onder het schuine dak. We hebben er internet, een tv voor de spelcomputer van mijn zoon en ook de hond komt meestal mee naar boven. Veel werk maar beslist de moeite waard

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n werk-/hobbyplek waar je alles kan laten staan. Staat ook op mijn verlanglijsje...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow jij hebt een heelijk plekkie zo.
    Ik moet er voor naar buiten toe hihihi maar dat geef niet eenmaal op de zolder voel ik me heerlijk en ik heb altijd wel aanloop. Als ze het licht zien branden komen ze gelijk op zolder. Voor een praatje en een bakkie koffie en natuurlijk voor een reparatie aan een kleding stuk.

    groetjes Hennie1967 (shancho)

    BeantwoordenVerwijderen